Amintiri...

duminică, 20 noiembrie 2011

Ador pregatirile pentru Craciun. In aceasta perioada imi aduc mereu aminte de pregatirile pentru sarbatorile  din copilarie. Imi placea sa fac mici ornamente pentru brad... erau din materiale difrite, dar cel mai mult imi placea  sa ma joc cu aluatul de sare.
Azi am sa va invat si pe voi.

O cana de sare de bucatarie, doua cani de faina  si o cana de apa se amesteca intr-un vas pana devine o masa omogena. Nu trebuie sa fie prea tare dar nici sa lipeasca. Apoi se pune pe o planseta si se framanta 10 minute. Daca este posibil este bine sa fie lasat 1 ora acoperit cu folie  ( ca sarea sa se dizolve complect).
Apoi puteti sa modelati diferite forme. Cel mai usor este sa il intindeti si sa taiati cu formele de prajitura. Cu o scobitoare se face o gaura pentru snurul cu care sa fie prins in brad.
Urmeaza uscarea... naturala la temperatura camerei se face in 2-3 zile. Se poate usca in cateva ore si in cuptor dar exista pericolul ca sa apara crapaturi sau bule.
Cind sunt uscate bine se pot colora... sau se poate colora si aluatul cu coloranti alimentari.

2 comentarii:

Radu baia-mare spunea...

:D:D:D Maria... ;;) pentru mine faci un servici sa imi trimiti prin posta? :)) ca stii ca eo is asa mai lenes si nu am rabdare sa fac de astea :D:D si apropo`... mie nu imi plac pregatirile de craciun`... :)) pentru ca tre sa fac zeci de drumuri la magazin #-o :* te tzuc.. mai posteaza pe blog :*

Judit-Antarisz spunea...

Dar seara de Craciun iti place? Cadourile care le primesti, si acum, iti plac?